به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، در گفتوگویی که از دفتر لویدزلیست در کپنهاگ با سعیدی، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شده، جزئیات برنامه این شرکت برای پیوستن به ۱۰ کشتیرانی برتر دنیا تشریح و اعلام شد که ایران برنامه ویژهای برای ورود قوی و سریع به حمل و نقل جهانی دارد.
مدیرعامل سابق کشتیرانی نیز پیشتر گفته بود که گروه کشتیرانی ایران اوایل زمستان امسال از فهرست تحریمها خارج خواهند شد.
علاوه بر این از ابتدای سال 1390 تاکنون افک (OFAC اداره ای از وزارت خزانهداری دولت فدرال آمریکا) 13 تحریم و دو بخشنامه علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صادر و اعمال کرد که در مجموع افک تا به حال 132 شرکت و 16 نفر از مدیران کشتیرانی را تحریم کرده که بیشترین تعداد در بین سازمان ها و ارگانهای تحریم شده در سطح کشور بوده است.
در گزارش لویدزلیست آمده است: انتظار می رود ایران در سال 2016 میلادی به عرصه حمل و نقل جهانی بازگردد که این بازگشت با خرید کشتی های کانتینربر جمعا به ظرفیت 579هزار TEU، فلهبر به ظرفیت جمعا دو میلیون DWT و تانکر به ظرفیت جمعا 1.6 میلیون DWT همراه خواهد بود. این کشتیها تا سال 2020 در ناوگان IRISL جای میگیرند. شرکت کشتیرانی IRISL همچنین حضور در توافقنامه های بزرگ و اشتراک گذاری کشتی های خود را در سر می پروراند و در همین خصوص مذاکراتی با شرکت کشتیرانی هند و از سرگیری روابط و همکاری های حمل و نقلی طی یک توافقنامه مشارکتی ایران و هند انجام داده است.
شایان ذکر است توافقنامه حمل و نقل دریایی ایران و هند پس از 38 سال فعالیت در سال 2013 و به دلیل تحریم ها از فعالیت باز ماند.
سعیدی در آگوست سال جاری جایگزین محمدحسین داجمر شد و مدیریت IRISL را به عهده گرفت.
نظر شما